Direkt zum Inhalt

WC3: Die PTR Patchnotes für Patch 1.29.0

Laut einem vor zwei Tagen von Matt Morris (Lead Designer of Classic Games) in den offiziellen Battle.Net Foren von Blizzard Entertainment veröffentlichten Bluepost haben die für die klassischen Titel dieses Studios verantwortlichen Entwickler vor Kurzem den neuen Patch 1.29.0 auf den öffentlichen Testserver für Warcraft III: The Frozen Throne aufgespielt, der dort nun von allen daran interessierten Personen ausprobiert werden kann.

Teaser Bild von WC3: Die PTR Patchnotes für Patch 1.29.0

Laut einem vor zwei Tagen von Matt Morris (Lead Designer of Classic Games) in den offiziellen Battle.Net Foren von Blizzard Entertainment veröffentlichten Bluepost haben die für die klassischen Titel dieses Studios verantwortlichen Entwickler vor Kurzem den neuen Patch 1.29.0 auf den öffentlichen Testserver für Warcraft III: The Frozen Throne aufgespielt, der dort nun von allen daran interessierten Personen ausprobiert werden kann. Den netterweise schon jetzt in diesem Beitrag vorhandenen PTR Patchnotes zu diesem Update zufolge beinhaltet dieser kommende Patch unter anderem eine Reihe von Fehlerbehebungen, Anpassungen an den Teamfarben, eine Änderung an der Höhe der Kamera und mehrere Spielbalanceänderungen an den in diesem Strategiespiel kaufbaren Helden. Zusätzlich dazu handelt es sich bei diesem Patch scheinbar um das letzte Update für WC3, welches Windows XP als Betriebssystem unterstützt. Genauere Informationen zu den Auswirkungen dieser neuen Spielversion findet ihr wie üblich in den folgenden PTR Patchnotes.   (Hier könnt ihr den Installer für den PTR herunterladen)   [War III] 1.29.0.8920 PTR Updated: Specific Changes & Improvements Team colors revision v2 (Props to Erkan for setting us on the path) Camera reset to 1.28 height     Bug Fixes Korean client crash resolved Custom hotkeys no longer unbind Esc Matchmaking now starts when using community maps Alchemist’s Healing Spray now self-heals Various missing textures located (Thanks to TriggerHappy for the test map) Default resolution no longer resembles Felwood World Editor limits raised for reals: Neutral Units – 2,048 Neutral Buildings – 384 Player Units – 4,320 Player Buildings – 2,400 Items – 1,024 Queuing actions behaves correctly Ladder maps cleansed of sneaky tower locations near starting mines     Hero Balance Updates Blademaster Mirror Image Decreased Mana cost (all levels) from 115 to 100   Shadow Hunter Serpent Wards Level 1: Increase damage from 11-13 to 14 to 16; Increase HP from 75 to 90 Level 2: Increase damage from 23-26 to 27-30; Increase HP from 135 to 165 Level 3: Increase damage from 41-45 to 48 to 52; Increase HP from 135 to 200   Dread Lord Carrion Swarm (Buff) Mana Cost (all levels) 110 → 100 Level 1: 300 Dmg to 400 Dmg Level 2: 600 Dmg to 700 Dmg Level 3: 1000 Dmg 1200 Dmg   Demon Hunter Mana Burn (Nerf) Mana cost increase from 50 to 60   Priestess of the Moon Attack Speed (Buff) change default from 2.46 to 2.33 Scout Increase movement speed from 270 to 300 Level 1: Reduce mana cost from 100 to 50 Level 2: Reduce mana cost from 75 to 50     Known Issues Selecting LAN in Asian locales crashes the client Esc on Mac has a chance to close the client Opening a scoreboard will temporarily freeze the game during a multiplayer match TriggerAddCondition() now requires you to add (Condition()) around the “function funcname” Constant native DecPlayerTechResearched not working The GUI equivalent for SetAbilityOnIcon and GetAbilityOnIcon have invalid parameters causing the editor to throw errors World Editor crashes with bad IF statement syntax Cannot set research to a lower level using SetPlayerTechResearched DecPlayerTechResearched causes SetPlayerTechResearched to set level at a lower value PlaySpecialEffect and PlaySpecialEffectWithTimeScale are not working correctly The Italian client is missing menus     Notes Replays are incompatible between major game versions This will be the last version to support Windows XP     (via)