Direkt zum Inhalt

Diablo 3: Die Entwickler über die mit Patch 2.6.5 kommenden Fächer der Truhe

Mit dem kommenden Patch 2.6.5 werden die Mitarbeiter von Blizzard Entertainment unter anderem fünf neue Fächer für die Truhe der Spieler in die PC-Version von Diablo 3: Reaper of Souls implementieren und ihrer Community dadurch dann noch mehr Lagerplatz für ihre erbeuteten Ausrüstungsteile zur Verfügung stellen.

Mit dem kommenden Patch 2.6.5 werden die Mitarbeiter von Blizzard Entertainment unter anderem fünf neue Fächer für die Truhe der Spieler in die PC-Version von Diablo 3: Reaper of Souls implementieren und ihrer Community dadurch dann noch mehr Lagerplatz für ihre erbeuteten Ausrüstungsteile zur Verfügung stellen. Während diese neuen Fächer in der Anfangszeit des öffentlichen Testservers für Patch 2.6.5 einfach nur für Gold gekauft werden konnten, so haben die Entwickler dieses System mittlerweile aber noch einmal überarbeitet und die Fächer in weitere Belohnungen für die Saisonreise des Spiels umgewandelt. Da Spieler pro Saison aber nur jeweils 1 Fach erhalten können, das Freischalten dieser Fächer nur über die Saison möglich ist und der ganze Vorgang vermutlich mehrere Monate oder Jahre benötigen wird, haben sich im Verlauf der vergangenen Wochen sehr viele Spieler in den Foren über diese Änderung und die Vorgehensweise des Entwicklerteams beschwert. Um diese aufgebrachten Spieler zu beruhigen und ihnen einige Informationen zu den Absichten des Entwicklerteams zu vermitteln, hat sich Community Manager Nevalistis in den vergangenen Wochen gleich mehrmals in den Battle.Net Foren zu Wort gemeldet und dort dann einige Bluepost zu diesem Thema veröffentlicht. Diese Blueposts hat Nevalistis erst einmal dafür genutzt, um sich bei den frustrierten Spieler für die fehlende Kommunikation der Mitarbeiter von Blizzard Entertainment zu entschuldigen. Danach ging Nevalistis in diesen Beiträgen dann darauf ein, dass die in Patch 2.6.5 enthaltenen fünf zusätzlichen Fächer für PC-Spieler von Anfang als Belohnung für die Saisonreise geplant waren. Dieser neue Stauraum ließ sich auf dem PTR laut Nevalistis nur für Gold freischalten, weil die Entwickler das Ganze testen und auf möglicherweise auftretende Probleme überprüfen wollten. Leider wurden diese Absichten nicht besonders gut an die Tester weitergeleitet, weshalb viele Spieler mit falschen Informationen versorgt wurden. Was den Grund dafür betrifft, warum die Spieler auf der Konsole anstelle der 140 neuen Lagerplätze für PC-Spieler leider nur 70 weitere Lagerplätze für ihre Truhe erhalten, so wird diese Einschränkung wohl leider durch die technischen Limitierungen der Konsolen verursachten. Die Spieler auf den Konsolen besitzen schon jetzt mehr Stauraum als die Spieler auf dem PC und jeder weitere Lagerplatz benötigt mehr Speicher von der jeweiligen Konsole. Dem Bluepost von Community Manager Nevalistis zufolge sorgte die Implementierung von 140 neuen Fächern (mit Inhalten) leider dafür, dass die Ladezeiten auf den Konsolen recht unangenehm wurden und das Spiel negativ beeinflusst wurde. Aus diesem Grund entschieden sie sich für eine geringere Menge an Lagerplatz für die Besitzer von Konsolen. Ansonsten geht aus den Beiträgen zu diesem Thema auch noch recht eindeutig hervor, dass das Entwicklerteam zumindest versucht hat die zusätzlichen Bankfächer auch den Spielern zur Verfügung zu stellen, die kein Interesse an den Saisons haben und somit nicht selbständig auf die Freischaltung der restlichen Fächer hinarbeiten. Leider wurden diese Pläne durch einen Konflikt bei der am Ende einer Saison stattfindenden Übertragung der saisonalen Belohnungen in permanente Inhalte eines Accounts zunichtegemacht.   Going to try to clear up confusion as best I can. I do wish I could have been more quick about this, but I’ll get to that in a moment. We made all five stash tabs available on the PTR largely for testing purposes; we wanted to make sure adding this amount of space wouldn’t break anything. It was intended that this additional space would be unlocked over time. We could have made that more clear from the beginning and apologize for not clarifying sooner. As for the disparity with Console specifically, additional stash space can impact things like game loading time negatively. Console players already have a larger amount of stash space available than PC players, and we found that 140 brought load times to a really uncomfortable level. By lowering the amount of new space, we can make sure console players still get more stash, but that gameplay experience doesn’t suffer from it. The key point here was promptness in communication, and that was something we failed to deliver. We’re all working our hardest to improve the communication pipeline, and this particular cause brought to light some areas that need improving. There’s been a lot of conversation about stash tabs from PTR. We’d like to clarify the confusion and answer some questions regarding the changes and updates dealing with stash tabs. We use PTR to vet and test changes, and there were some unexpected, negative effects on gameplay from enabling more stash tabs – especially for players on consoles.  Unfortunately, we will be unable to provide any additional stash tabs to console players, and we are limiting the number for PC to keep Diablo III the fast paced, loot explosion we all love.  You’ll find a deeper dive into the why via the questions & answers below. Q: What are the technical limitations preventing us from adding more stash tabs? To explain this, we have to start with the foundation on which Diablo III is built.  Most objects in the games are actors: special effects, enemies, summons, followers, and items. Gems, weapons, armor, potions, pets, crafting materials, and more; all the things we love to horde. All players in a party sync on everything that every player has – in memory, all the time.  That doesn’t sound like a lot at first, but it adds up very fast. The more actors active in a game (like enemies on screen AND items in your stash), the more the game will tax your system’s memory. This issue on console is particularly difficult because there is a limit to how much system memory we can access. PC is more flexible in this manner, which is why we’re able to add more stash space there.  On console, we tried lowering the number of tabs to be added, but there was still an unacceptable rise in latency and rubberbanding. As much as we’d all enjoy the additional stash space, it’s not worth the cost to gameplay. Q: Why are we rolling out stash space with Seasons? This was always our intent. The intended experience was to unlock tabs as part of the seasonal journey. We also now understand where the wheels fall off from too much load, and it can’t function the other way. Q: Why can’t we make stash space available to non-Seasonal players? We explored options to make this happen, but it came down to a conflict in how Seasonal rewards roll into non-Seasonal permanence. Rewards would be earned twice, and we’d end up in the state of poor performance we’ve been trying to avoid.  We recognize not everyone prefers Seasons, but we do want to emphasize that any Stash earned in Season does roll into non-Seasonal characters. Here’s the thing, you should have stated this from the beginning when you added those 5 additional tabs. I agree wholeheartedly, and you’ll find I’ve acknowledged that multiple times. This wasn’t communicated to me clearly, and that miscommunication trickled down to the patch notes. We’ve since taken a huge step in overhauling our patch note process to avoid this kind of issue in the future. If you are adamant on keeping those additional tabs gated behind seasons, then you absolutely must grant tabs retroactively to the players who have reached Conqueror or higher more than 4 times previously. This was another thing we proposed in bringing in player feedback. My recollection was that there were technical issues with this too, but I’ll gladly bring it up again to see if I was mistaken. No harm in double-checking, but nothing I can promise. They are already gave non season people tabs. But now then can’t. To clarify further, we have to plan for the absolute worst case scenario, which are players who earn via both Season and Non-Seasonal. Those players shouldn’t have their experience diminished because they went the extra mile. Nor should people who play with them in a party suffer a similar fate. It’s a big picture with a lot of moving parts. I hope it’s more clear overall now.     (via)