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TBC Classic Beta: Geplante Änderungen für die Arena des Spiels

Die für TBC Classic zuständigen Mitarbeiter von Blizzard Entertainment veröffentlichten in der Nacht von gestern auf heute brandneue Patchnotes zu der derzeit laufenden geschlossenen Beta dieses Titels, die einige interessante Änderungen für das PvP von TBC Classic auflisten.

Teaser Bild von TBC Classic Beta: Geplante Änderungen für die Arena des Spiels
Teaser Bild von TBC Classic Beta: Geplante Änderungen für die Arena des Spiels

Die für TBC Classic zuständigen Mitarbeiter von Blizzard Entertainment veröffentlichten in der Nacht von gestern auf heute brandneue Patchnotes zu der derzeit laufenden geschlossenen Beta dieses Titels, die einige interessante Änderungen für das PvP von TBC Classic auflisten. Diesen Patchnotes zufolge scheint die Arena des Spiels einer der Aspekte von TBC Classic zu sein, der stärker von der Vorlage abweichen wird als der Rest des Addons. Laut diesem nützlichen Bluepost möchten die Entwickler sich nämlich nicht unbedingt an die ursprüngliche Funktionsweise der Arena von TBC halten und basierend auf ihrem im Laufe der Zeit gesammelten Erfahrungen einige umfangreiche Änderungen durchführen. Dabei wollen die Verantwortlichen wohl das aus dem Jahr 2008 bekannte Modell mit einigen grundlegenden Mechaniken der ersten Saison mischen. Während die Arenateams in TBC mit einer Wertung von 1500 Punkten starteten und Spieler gewünschte Ausrüstungsteile unabhängig von ihrer Wertung erwerben konnten, so werden die Teams in TBC Classic aber alle mit einer Wertung von 0 starten und bestimmte Ausrüstungsteile können nur dann erworben werden, wenn die eigene persönliche Wertung hoch genug ist. Schulterstücke und Waffen erfordern dabei dann die höchste Wertung, weil diese optisch eindrucksvollen Rüstungsslots am prestigeträchtigsten sind. Zusätzlich dazu soll Diminishing Returns bei 15 bis 20 Sekunden liegen, viele PvP Händler werden überarbeitet, in Saison 1 gibt es den brandneuen Titel „Infernal Gladiator“, die Teamfarben werden für farbenblinde Spieler angenehmer gestaltet, Spieler müssen nicht mehr länger an einem Großteil der Partien eines Teams teilgenommen haben, die Verteilung der Arenapunkte wird angepasst und das Matchmaking soll besser arbeiten. Genauere Details zu diesen Änderungen und der Funktionsweise der Arena in TBC Classic findet ihr in dem folgenden Bluepost.   Player versus Player To bring about better matchmaking in Burning Crusade Classic, we’re updating the Matchmaking Rating (MMR) system to use a calculation design developed after original Burning Crusade, with an MMR range that will be similar to the range seen in PvP in 2008. Arena Teams will begin at 0 rating. (Teams began at 1500 in original Burning Crusade.) Diminishing returns will have a 15-20 second cooldown window. All PvP gear will have consistent personal rating requirements to purchase and equip. Shoulders = 2200 Weapon = 2050 Head = 1700 Chest = 1600 Legs = 1550   A major goal we have in Burning Crusade Classic PvP is to provide consistency as we step forward through each Season and phase of content. We believe this will promote a healthier PvP environment that emphasizes the prestige players can feel when obtaining shoulders and weapons in particular. All Arena point costs for Arena gear will remain consistent for all Burning Crusade Classic Arena seasons. Arena points are awarded during the weekly reset, and are based on the team that earned the most points. To qualify for Arena points, your personal rating must be within 150 of the rating of your team, with at least 10 games played, and you must have participated in 30% of your team’s games the previous week. Season 1 will feature a unique Rank 1 title, the Infernal Gladiator. Originally, Rank 1 titles weren’t introduced until Season 2. This is a good opportunity to introduce one for the first season of Burning Crusade Classic. Seasonal rewards will be delivered to players who reach a top percentage of teams per bracket in their region: Rank 1 = 0.1% of top teams Gladiator = 0.5% Duelist = 3% Rival = 10% Challenger = 35% To qualify for a seasonal reward, your personal arena rating needs to be within 100 points of your team’s rating, and you must have participated in 20% of your team’s games. The Gold/Green Arena flags have been changed to Gold/Purple to improve colorblind accessibility. Tornadoes will randomly spawn in Nagrand Arena in Season 1. We want to recreate the experience of these unique map mechanics as they were originally introduced. PvP vendors have been configured to make Season 1 behave more like subsequent seasons than it did in original Burning Crusade. Alliance PvP Vendors Captain Dirgehammer sells level 70 honor armor. Captain O’Neal sells level 70 honor weapons. Master Sergeant Biggins sells Pendants, Medallions, Bands, and gems in Season 1. Lieutenant Karter will now sell Reins of the Black War Elekk starting in Season 1. (Was available in Season 4 of original Burning Crusade.) Master Sergeant Biggins will now sells Star’s Lament and Star’s Tears in Season 1. (Was available in Season 2 of original Burning Crusade.) Horde PvP Vendors Lady Palanseer sells level 70 honor armor in Season 1, at item levels 113/115/123. Sergeant Thunderhorn sells level 70 honor weapons in Season 1, at item level 115. Brave Stonehide sells Pendants, Medallions, Bands, and gems in Season 1. Raider Bork now sells the Swift Warstrider starting in Season 1. (Was available in Season 4 of original Burning Crusade.) Brave Stonehide now sells Star’s Lament and Star’s Tears in Season 1. (Was available in Season 2 of original Burning Crusade.)     (via)