Direkt zum Inhalt

Sanktum der Herrschaft: Animafähigkeiten sind im Kampf gegen den Tarragrue verfügbar

Wer sich durch einen Flügel von Torghast, Turm der Verdammten kämpft, der sammelt auf seinem Weg eine Reihe von unterschiedlichen Animafähigkeiten, die seinem Charakter enorme Vorteile gewähren und teilweise extreme Spielweisen erlauben.

Teaser Bild von Sanktum der Herrschaft: Animafähigkeiten sind im Kampf gegen den Tarragrue verfügbar
Teaser Bild von Sanktum der Herrschaft: Animafähigkeiten sind im Kampf gegen den Tarragrue verfügbar

Wer sich durch einen Flügel von Torghast, Turm der Verdammten kämpft, der sammelt auf seinem Weg eine Reihe von unterschiedlichen Animafähigkeiten, die seinem Charakter enorme Vorteile gewähren und teilweise extreme Spielweisen erlauben. Da das Verwenden dieser Stärkungszauber teilweise sehr viel Spaß macht, haben viele Spieler in der Vergangenheit bereits den Wunsch danach geäußert diese Animafähigkeiten auch außerhalb von Torghast in ihren Formen des Contents einsetzen zu dürfen. Auch wenn Patch 9.0.2 der Community bisher keine Option dieser Art bietet, so sieht es aktuell aber ganz danach aus, als würde der kommnende Patch 9.1 diesen Wunsch der Spieler zumindest ein wenig erfüllen. Der aus Torghast bekannte Tarragrue fungiert nämlich als erster Boss in dem Sanktum der Herrschaft und erlaubt es den Spielern aufgrund seiner Verbindung zu dem Turm auch eine Reihe von Animafähigkeiten im Kampf gegen ihn einzusetzen. Vor dem Boss selbst stehen scheinbar vier machterfüllte Goliaths, die beim Tod jeweils eine Animazelle für jeden Spieler überlassen. Die Spieler starten den Kampf gegen den Tarragrue also mit vier zuvor ausgewählten Animafähigkeiten. Dadurch könnten sie beispielsweise einen enormen Bonus auf ihren primären Wert besitzen, ihre Lebenspunkte um 45% erhöhen, ihre sekundären Werte steigern, praktische Procs erhalten oder auch die Fähigkeit zum Springen verlieren. Wichtig dabei ist allerdings, dass der Kampf gegen den Tarragrue den Spielern leider nicht alle aus Torghast bekannten Animafähigkeiten anbietet. Die vier Animazellen vor dem Boss können scheinbar nur blaue Effekte anbieten und sie überlassen den Spielern keine klassenspezifischen Effekte. Auch wenn die allgemeinen Animafähigkeiten zu den simpleren Effekten dieser Art gehören, so sollten sie den Kampf aber dennoch abwechslungsreich und aufregend gestalten. Wenn der Boss 10% Gesundheit erreicht, verlieren die Spieler ihre Animafähigkeiten übrigens wieder und der Boss verursacht 500% mehr Schaden, weil er diese Mächte selbst verwendet. Die Vorteile sind also wirklich nur auf diesen Encounter beschränkt.       Die folgenden Animafähigkeiten kommen zum Einsatz: Blade of the Lifetaker: Your attacks have a high chance to steal health from the enemy equal to 10% of your maximum health. Disembodied Mystic: Hands Your attacks have a chance to steal a beneficial Magic or Enrage effect from your target, applying it to yourself. Elethium Diffuser: Inflicts Shadow damage equal to 50% of all the damage you receive, split amongst enemies within 10 yds, but you are no longer able to step backwards. Elethium Weights: Your Strength, Agility, Stamina, and Intellect are increased by 30%, but you are no longer able to jump. Ephemeral Effigy: You take 25% less Physical damage and suffer 15% more Magic damage. Taking Physical damage has a chance to increase your movement speed by 25% for 6 sec. Erratic Howler: While in combat, release an uncontrolled howl at random intervals. This howl inflicts 40 Shadow damage to enemies within 20 yds and interrupts spells. Ever-Beating: Heart You become immune to Fear and Stun effects. Heart-Seeking Fang: While in combat, leech 3 health from a random enemy within 15 yds every 2 sec. This damage and healing is doubled if the target is suffering from a Bleed effect. Huddled Carvings: Your damage and healing done is increased by 30% while within 5 yds of at least 2 other players. Leeching Strikes: Increases the caster’s leech by 100% for 20 sec. Lumbering Form: While in combat, your size is increased by 100%, your damage and healing is increased by 30%, and you automatically knock back ALL players that come within 2 yds of yourself. Negation Well: Greatly increase the power of your jumps. Your movement speed is also increased by 20%. Obleron Endurance: Maximum health increased by 45%. Obleron Ephemera: Versatility increased by 12%. Obleron Spikes: Critical strike chance increased by 12%. Obleron Talisman: Mastery increased by 12%. Obleron Venom: Critical damage and healing increased by 18%. Obleron Winds: Haste increased by 12%. Oddly Intangible Key: You take 90% less damage from area of effect attacks. Overgrowth Seedling: Increases your armor by 100% and reduces the power cost of most abilities by 30%. Overwhelming Power: Increases the movement speed of the caster by 100% for 15 sec. Potent Acid Gland: Your attacks have a chance to launch a glob of acid, inflicting 30 Nature damage and increasing damage you inflict on that target by 25% for 8 sec. Pulsing Rot-hive: Your attacks have a chance to attach decayfly larvae in the target, inflicting 9 Nature damage every 1 sec for 6 sec. When this effect expires, the larvae hatch from within the target to fight for you. Resonating Effigy: You take 25% less Magic damage and suffer 15% more Physical damage. Taking Magic damage has a chance to increase your movement speed by 25% for 6 sec. Satchel of the Hunt: You grant all allies within 20 yds an additional 30% movement speed. Soulward Clasp: Your abilities have a chance to create a zone of soul empowerment nearby. Any player may collect this to gain 25% damage and healing done and 25% movement speed for 10 sec. Spectral Oats: While running, you take 10% less damage and inflict 10% more damage, as well as heal for 5% of your maximum health every 1 sec. Spiked Skin: Attackers take damage each time they attack you for 20 sec. Stoneflesh Figurine: When below 40% maximum health, you reduce all damage taken by 40% and your own movement speed by 40%. Ten of Towers: Increases damage done by 10% and reduces damage taken by 10%. Upon death, detonate and stun ALL players and enemies within 10 yds for 10 sec. The Stone Ward: Shields you for 20% of your maximum health. This absorb refreshes every 30 sec. Tremorbeast Heart: Primary stat increased by 15%, and regenerate 5 health every 5 sec. Twisted Samophlange: While in combat, you periodically steal power from a nearby ally within 5 yds. Their damage and healing done is reduced by 25% and yours is increased by 50%. V’lara’s Cape of Subterfuge: Your attacks have a chance to cause you to fade away, reducing your threat for 6 sec. While you are under this effect, your critical strike chance is increased by 50%.     (via)