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WoW: Details zu der neuen Währung „Echoes of Ny’alotha“

Mit den Wartungsarbeiten in dieser Woche werden die Mitarbeiter von Blizzard Entertainment endlich einen lang gehegten Wunsch der Community erfüllen und accountweite Essenzen für das Herz von Azeroth einführen.

Teaser Bild von WoW: Details zu der neuen Währung „Echoes of Ny’alotha“
Teaser Bild von WoW: Details zu der neuen Währung „Echoes of Ny’alotha“

Mit den Wartungsarbeiten in dieser Woche werden die Mitarbeiter von Blizzard Entertainment endlich einen lang gehegten Wunsch der Community erfüllen und accountweite Essenzen für das Herz von Azeroth einführen. Damit Spieler mit ihren Twinks aber trotzdem noch das Spiel spielen müssen und nicht einfach nur ein komplettes Set an BiS-Essenzen geschenkt bekommen, kombinieren die Entwickler die accountweiten Essenzen mit einer neuen Währung mit dem Namen „Echoes of Ny’alotha“. Auch wenn es bisher noch keine genauen Details zu dieser Währung oder den Kosten der Essenzen für Twinks gab, so hat das Entwicklerteam im Verlauf der vergangenen Nacht jetzt aber netterweise einen Bluepost mit einer Vielzahl von Informationen zu diesem Thema in den Foren veröffentlicht. Diesem Bluepost zufolge wird eine bei Mutter an Twinks verkaufte Rang 3 Essenz immer 500 Echos von Ny’alotha kosten. Der Plan der Entwickler sieht dabei dann vor, dass die Verstörenden Visionen und die Überfälle in Uldum oder dem Tal der Ewigen Blüten den Twinks von Spielern pro Woche genug Einheiten dieser neuen Währung einbringen, um mindestens eine Rang 3 Essenz bei Mutter zu erwerben. Wer diesen Vorgang beschleunigen und möglicherweise mehr Essenzen pro Woche kaufen möchte, der kann einer Reihe von weiteren Tätigkeiten nachgehen und sich dadurch dann zusätzliche Echos verdienen. Da der gesamte aktive Content von BfA die Spieler mit dieser Währung versorgt, sollte das Farmen der benötigten Menge an Echos keinen großen Aufwand für die meisten Spieler darstellen. Ansonsten können daran interessierte Personen die Ränge ihrer gewünschten Essenzen selbstverständlich auch witerhin auf die normale Weise für ihre Twinks freischalten. Was den Grund für die Einführung dieser Währung und die stark verzögerte Freischaltung von accountweiten Essenzen betrifft, so sprechen für die Entwickler zwei Faktoren sehr stark gegen accountweite Essenzen. Immer wenn ein Aspekt des Spiels für den gesamten Account zählt, dann verlieren die Spieler ein Ziel aus den Augen, welches sie unter normalen Umständen mit ihren Charakteren erfüllen müssten und zu einer Interaktion mit der Spielwelt führt. Des Weiteren wollen die Entwickler eine Situation vermeiden, in der das Ausrüsten eines Twinks einen zu großen Vorteil darstellt und sich zu einem Zwang für die Spieler entwickelt. Daher gehen die Verantwortlichen lieber etwas vorsichtiger vor, wenn es darum geht Belohnungen mit Auswirkungen auf die Spielstärke eines Helden accountweit zu machen. Auch wenn diese zwei Gründe gegen accountweite Essenzen sprechen, so haben das Feedback der Spieler und die Pläne für die Levelphase von Shadowlands (Twinks müssen der linearen Story nicht folgen) in den letzten Wochen aber dafür gesorgt, dass die Entwickler ihre Meinung geändert haben. Schließlich ist es durchaus nachvollziehbar, warum die Spieler nach dem Freischalten einer Essenz auf Rang 3 das Farmen von Ehre oder das Abschließen von vielen Inselexpeditionen nicht unbedingt wiederholen möchten.   Die Quellen der Währung: Überfall des Schwarzen Imperiums: 125 Echos von Ny’alotha Aqir/Amathet/Mantid/Mog Überfall: 75 Echos von Ny’alotha Verstörende Vision: 50 Echos von Ny’alotha +25 für jedes abgeschlossene Ziel (150 für alles) Abgesandtenquests: 50 Echos von Ny’alotha Hero Dunkelküste Kriegsfront: 75 Echos von Ny’alotha Bosse in Ny’alotha: 15 bis 25 Echos von Ny’alotha (jeder Boss einmal pro Woche) Flügel im LFR-Tool: 25 Echos von Ny’alotha Siege in zufälligen Schlachtfeldern: 15 bis 25 Echos von Ny’alotha Siege in gewerteten Arenen: 10 bis 25 Echos von Ny’alotha Siege in gewerteten Schlachtfeldern: 35 Echos von Ny’alotha Die wöchentliche PvP Truhe: 175 bis 300 Echos von Ny’alotha (baiserend auf dem PvP Rang) Truhen in M+ Dungeons: 3 Echos von Ny’alotha für jede Stufe des Schlüsselsteins. Wöchentliche M+ Truhe: 20 Echos von Ny’alotha für jede Stufe des höchsten abgeschlossenen Schlüsselsteins.     Obtaining Rank 3 Essences on Alts As we announced last Thursday, with scheduled weekly maintenance in each region, a new system will allow players who have Rank 3 Azerite essences on at least one character to more directly acquire those Essences on other characters. This will use a new currency called Echoes of Ny’alotha. Here are more details about the system. If a Rank 3 Essence has been earned by another character on your account, MOTHER will offer that Rank 3 Essence for 500 Echoes of Ny’alotha. Any player who is eligible to purchase at least one Essence from MOTHER will now receive Echoes of Ny’alotha from a wide range of activities in current content. These are the values we’re planning per activity: Black Empire Assault – 125 Echoes of Ny’alotha Aqir/Amathet/Mantid/Mogu Assault – 75 Echoes of Ny’alotha Horrific Visions – 50 Echoes of Ny’alotha, plus 25 per additional objective completed (i.e. 150 Echoes for a full clear) Emissary Quest – 50 Echoes of Ny’alotha Heroic Darkshore Warfront – 75 Echoes of Ny’alotha Normal/Heroic/Mythic Ny’alotha raid bosses – 15-25 Echoes of Ny’alotha each, once per week per boss Ny’alotha Raid Finder wings – 25 Echoes of Ny’alotha Random Battleground wins – 15-25 Echoes of Ny’alotha Rated Arena wins – 10-25 Echoes of Ny’alotha baseline, scaling up with PvP rank Rated Battleground wins – 35 Echoes of Ny’alotha baseline, scaling up with PvP rank Weekly PvP Cache – 175 to 300 Echoes of Ny’alotha, based on PvP rank Mythic Keystone dungeon end-of-run chest – 3 Echoes of Ny’alotha per Keystone Level (i.e. 30 Echoes of Ny’alotha for a Mythic 10) Weekly Mythic Keystone Cache – 20 Echoes of Ny’alotha per highest Keystone Level   The general goal here is that doing Assaults and associated Horrific Visions should provide enough to get at least one Rank 3 Essence of your choice per week. Doing other content you like (PvP, dungeons, or raids) will increase that significantly, depending on the level of content you’re doing. Of course, Essences can still be earned normally via their associated activities, so if you want to get your Essence of the Focusing Iris directly via Mythic Keystone dungeons and then buy others from MOTHER, that’s now an option. Within a couple of weeks of hitting max-level on your alt, you should be able to obtain your preferred Essences by playing the game as you usually would. Please note: Echoes of Ny’alotha may appear to replace Azerite in the Emissary and PvP reward panes, however, it does not. Echoes of Ny’alotha are always additive with existing rewards. We believe that it is more important to release this update with a reward display issue than hold the change for a fix. We expect to fix the display issue in the next week or two. We’ve seen discussion in the community wondering about the motivation for this change, especially considering that we previously signaled that we didn’t plan to make Essences account-wide. We’ve increasingly moved towards making cosmetics (mounts, pets, transmog, titles, etc.) and access to content (World Quest unlocks, dungeon attunements, etc.) account-wide, but we’ve tried to keep power (character levels, items, expansion-specific systems like artifacts or garrisons, etc.) character-specific. We take this approach for two main reasons. First, a core part of the experience of playing an alt has always been gaining power as you see the game from a different vantage point, and setting your sights on a goal, whether that’s just reaching max level, or achieving a certain PvP rank, or raiding at a specific difficulty. Thus, every reward that’s account-wide becomes one fewer goal to strive for on alts. Second, while many players enjoy playing multiple characters, and while having alts offers a number of advantages, we’re wary of making it feel as though focusing on a single main character is objectively the wrong way to play the game. If more power rewards are multiplied across all characters on an account, not having multiple max-level alts would be inefficient. That philosophy led us to initially decide against having Essences be an account-wide unlock, though it was the topic of significant and repeated internal discussion among the development team. The activities that reward Essences are all things that we believe are important to do at least once so that you become familiar with zones and stories, or to engage in aspects of the game that you may not have had a reason to try. If you are just returning to Battle for Azeroth or experiencing it for the first time, the goal of acquiring all of your Essences will lead you through many aspects of Warcraft’s endgame. More recently, as we continued to revisit the subject, especially in light of ongoing Shadowlands design, we came to see subsequent playthroughs of the same content for the same player differently. While we still firmly believe that each character should have a progression arc of power gains, the player behind those characters understandably may not want to repeat the exact same arc multiple times when they feel they have exhausted the variety or rewards an activity might hold. So if you’ve thoroughly worked with Nazjatar followers to earn your Rank 3 Memory of Lucid Dreams, or delved into Battlegrounds and Island Expeditions enough to earn Rank 3 Blood of the Enemy, we understand why you might not want to feel required to repeat that experience. This is the same philosophy that’s informing our plans for leveling in Shadowlands, where alts can pick and choose their path through level-up content once you’ve completed the linear narrative experience once on a character. Thank you again for your patience as we’ve worked through these questions, and for all of your feedback! You’ve helped guide us to these improvements to the system. This is the sort of conversation that we revisit every time we consider how upcoming systems will interact with multiple characters. We hope to get it right more quickly next time.     (via)