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Teaser Bild von Warcraft III Reforged: Eine Stellungnahme der Entwickler

Wer sich in den letzten Tagen ein wenig mit der Fangemeinde von Blizzard Entertainment beschäftigt hat, der sollte eigentlich bereits bemerkt haben, dass ein Großteil der Fans derzeit nicht unbedingt zufrieden mit der veröffentlichen Version von Warcraft III Reforged ist und es auf allen Plattformen eine Vielzahl von Beschwerden zu diesem Remake gibt.

Um auf diese Kritik einzugehen und den Spielern einige Informationen zu der aktuellen Situation des Spiels zu liefern, haben die Entwickler heute Abend überraschenderweise eine offizielle Stellungnahme zu dem problematischen Release von Reforged in den Foren veröffentlicht. In diesem Beitrag gehen die Verantwortlichen unter anderem darauf ein, wann die vielen Fehler mit dem Spiel behoben werden, warum die Zwischensequenzen sich zu sehr an WC3 orientieren, warum Ranglisten und Clans im Spiel fehlen und wie die Pläne für die Zukunft dieses Remakes aussehen. Wer keine Lust hat den gesamten Bluepost zu lesen, der findet folgend eine nützliche Zusammenfassung.   Zusammenfassung des Blueposts: Der Beitrag startete mit einer offiziellen Entschuldigung der Entwickler. Die Probleme am Veröffentlichungstermin wurden durch einen Fehler mit dem Laden des Spiels verursacht. Die Entwickler behoben dieses Problem noch am selben Tag. Die Entwickler möchten Reforged sehr lange unterstützen und regelmäßig ausbauen. Ein Bug sorgt aktuell dafür, dass die Optik im Classic Mode nicht mit der Vorlage übereinstimmt. In dieser Woche soll ein neuer Patch erscheinen, der viele Fehlerbehebungen mit sich bringen wird. Die Rangliste und Clans sollen mit dem ersten größeren Patch für Reforged und WC3 erscheinen. Turniere und die RoC Regeln wurden entfernt, weil die Spieler diese Inhalte kaum noch verwendet haben. Die Entwickler möchten ihre Zeit daher lieber in andere Aspekte des Spiels investieren. Wie bereits auf der Blizzcon 2019 erwähnt wurde, wollten die Entwickler mit den Zwischensequenzen des Spiels absichtlich nicht zu sehr von der Vorlage abweichen. Spieler sollten die Kampagne auf die gleiche Weise erleben, wie es in WC3 der Fall war.     Warcraft III: Reforged Developer Update Hail War3 Players, We’ve been following the discussions the past couple days and want to thank you for your feedback as well as your support. First off, we want to say we’re sorry to those of you who didn’t have the experience you wanted, and we’d like to share our plans for what’s coming next. There were a few hours during launch day where we experienced server-load issues that impacted players’ ability to jump right in, but we were able to resolve those later in the day. Separate from that, we’ve seen community feedback about different aspects of Reforged that we wanted to take some time to address. Before we go on: the team is excited that Warcraft III: Reforged is finally upon us and we’re fully committed to supporting the game for a long time to come. The next few patches and updates we’ll discuss below are just part of our ongoing plans. This game is an integral part of the Blizzard DNA, with a team that loves Warcraft III, and we’re looking forward to pouring our hearts into Reforged and the Warcraft III community for the long term. One of the concerns with Reforged that we’ve seen are the visuals when selecting Classic Mode. We’ve identified the bug causing the colors and shading to look different from the original Warcraft III, and we’re testing a fix that will be incorporated in a larger patch addressing this issue and others. We expect to release that late this week. The patch will also address many other known issues, such as fixing some portrait animations and audio bugs, implementing some UI fixes, and more. Please keep an eye out for the patch notes for a detailed list of all the bug fixes. Another area of concern we’re seeing is regarding online features such as leaderboards and clans, which applies to all Warcraft III players, including those who haven’t purchased Reforged. At BlizzCon we talked a lot about how the team is actively working on standing up the back-end to ensure a smooth transition to this new MMR system, much like we did with StarCraft: Remastered. As with Remastered, these and other features will be included in a major patch for Reforged, which will also address the issue for players of the original game. We’ll share release plans as work progresses in the coming weeks—please be assured that the team is hard at work on standing these features up. There are some individual concerns we’ve seen that we’re not currently planning to address and we wanted to give the community a heads-up. As of Version 1.30 of the original game, we saw very low usage of tournaments and of the Reign of Chaos ruleset, so we removed both in mid-2019 (in Version 1.31). Eliminating the maintenance for underused elements has helped us streamline our overall support of the game and focus on areas impacting the most players. That said, we do anticipate that players who prefer Reign of Chaos will find custom games with similar rulesets, which we hope will help satisfy that concern. Related to that, as we talked about last year at BlizzCon, we did not want the in-game cutscenes to steer too far from the original game. We went a little deeper into the thought process behind that at the show, but the main takeaway is that the campaigns tell one of the classic stories in Warcraft history, and we want to preserve the true spirit of Warcraft III and allow players to relive these unforgettable moments as they were (albeit rebuilt with new animations and the higher fidelity art). We know this update doesn’t address all questions, but we’re committed to the development and support of this game. We hope you’ll keep an eye out for this week’s patch and future updates and let us know what you think as we continue fine-tuning things. Until then, thank you as always for your support and passion for Warcraft III. We appreciate all your feedback and will continue to keep the Warcraft III community updated on everything we’re working on. Sincerely, The Warcraft III: Reforged Team     (via)