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Patch 7.2.5: Weitere Anpassungen an den Set-Boni der T-20 Sets

In der vergangenen Nacht hat sich der direkt an World of Warcraft arbeitende Game Designer Seph ein weiteres Mal in den Foren dieses Titels zu Wort gemeldet und dort dann in einem interessanten Bluepost angekündigt, dass die heute Vormittag in Europa durchgeführte Veröffentlichung von Patch 7.2.5 unter anderem von einer Vielzahl von nicht in den Patchnotes aufgeführten Anpassungen an den Set-Boni der ab nächster Woche im Grabmal des Sargeras erhältlichen T-20 Rüstungssets begleitet wurde.

In der vergangenen Nacht hat sich der direkt an World of Warcraft arbeitende Game Designer Seph ein weiteres Mal in den Foren dieses Titels zu Wort gemeldet und dort dann in einem interessanten Bluepost angekündigt, dass die heute Vormittag in Europa durchgeführte Veröffentlichung von Patch 7.2.5 unter anderem von einer Vielzahl von nicht in den Patchnotes aufgeführten Anpassungen an den Set-Boni der ab nächster Woche im Grabmal des Sargeras erhältlichen T-20 Rüstungssets begleitet wurde. Diese Spielbalanceanpassungen sollen die Effekte der T-20 Sets einiger ausgewählter Spezialisierungen etwas mehr in Einklang mit der Spielstärke der jeweiligen T-19 Sets aus der Nachtfestung bringen, weshalb diese Änderungen auch aus notwendigen Buffs, sinnvollen Nerfs und einer überraschend hohen Anzahl an vertauschten 2er und 4er Boni bestehen. Eine genaue Liste dieser mittlerweile in allen Spielregionen aktiven Anpassungen an den Set-Boni der T-20 Rüstungssets findet ihr in der folgenden Übersicht der Mitarbeiter von Blizzard Entertainment.   (Hinweis: Bei diesen Änderungen handelt es sich nur um die vor der Öffnung des Grabmals des Sargeras veröffentlichte erste Welle an geplanten Anpassungen. Basierend auf den Daten aus diesem Schlachtzug werden die Entwickler in den kommenden Wochen vermutlich noch sehr viele weitere Veränderungen an diesen Set-Boni durchführen.)   Along with the launch of Patch 7.2.5 we are making tuning adjustments to a number of soon-to-be-available Tier 20 set bonuses. The target is as usual, relative power balance between Tier 20 set bonuses of different classes/specs and with the previous tier’s set bonuses. Note that this is the round of Tier 20 tuning we’re doing before Tomb opens, and we may make further adjustments as needed once Tomb opens and we have more live data.   Tier 20 Tuning, pre-Tomb of Sargeras: Death Knight – Frost Item – Death Knight T20 Frost 2P Bonus: Requires 60 Runic Power (up from 40) spent per 1 sec of duration increase to Pillar of Frost.   Druid – Balance Item – Druid T20 Balance 4P Bonus: Total buff duration increased to 20 sec (up from 15 sec).   Druid – Feral Item – Druid T20 Feral 4P Bonus: Rip generates 1 Energy (down from 2) when it deals damage. Item – Druid T20 Guardian 2P Bonus: Rip deals 10% (down from 15%) increased damage and lasts 4 sec (down from 8 sec) longer.   Mage – Frost Item – Mage T20 Frost 2P Bonus: Critical strike damage bonus granted reduced to 20% (down from 30%).   Hunter – Marksmanship Item – Hunter T20 Marksmanship 4P Bonus: Aimed Shot reduces the cast time and focus cost of your next Aimed Shot by 8% (down from 15%). Buff duration reduced to 6 sec (down from 12 sec).   Monk – Windwalker Item – Monk T20 Windwalker 2P Bonus: Swapped with 4pc and is now: Rising Sun critical strikes reduce the cooldown of Fists of Fury by 3 sec (up from 2 sec). Item – Monk T20 Windwalker 4P Bonus: Swapped with 2pc and is now: “When Fists of Fury ends, the critical strike chance of Rising Sun Kick is increased by 65% (up from 50%) for 5 sec.”   Paladin – Retribution Item – Paladin T20 Retribution 2P Bonus: Swapped with 4pc and is now: “Judgment increases Blade of justice damage by 15% for 8 sec.” Item – Paladin T20 Retribution 4P Bonus: Swapped with 2pc and is now: “Blade of Justice generates 1 additional Holy Power.”   Priest – Shadow Item – Priest T20 Shadow 4P Bonus: Insanity drains 10% slower (down from 15%) while in Voidform. Insanity drains 5% slower (down from 10%) while in Voidform if you have Surrender to Madness talent.   Rogue – Assassination Item – Rogue T20 Assassination 4P Bonus: Swapped with 4pc and is now: “Garrote costs 25 less Energy and has 12 sec reduced cooldown.” Item – Rogue T20 Assassination 2P Bonus: Swapped with 2pc and is now: “Garrote deals 60% (up from 30%) increased damage.”   Rogue – Outlaw Item – Rogue T20 Outlaw 2P Bonus: Free Pistol Shots increase your critical strike chance by 5% (down from 10%) for 8 sec. Item – Rogue T20 Outlaw 4P Bonus: Half-power Adrenaline Rush duration reduced to 8 sec (down from 10 sec).   Shaman – Elemental Item – Shaman T20 Elemental 2P Bonus: Swapped with the 4pc and is now: “Reduce the cooldown of Fire Elemental by 3 sec (Storm Elemental by 1.5 sec) when Flame Shock periodic damage deals a critical strike. This effect may occur once every 1 sec.” Item – Shaman T20 Elemental 4P Bonus: Swapped with the 2pc and is now: “While Fire Elemental [or Storm Elemental] is active, your Flame Shock deals 40% increased damage over time and always critically strikes.”   Warlock – Affliction Item – Warlock T20 Affliction 2P Bonus: Soul Shards generated from Corruption damage reduced to 0.65+Haste per minute (down from 1.2+Haste per minute).   Warrior – Arms Item – Warrior T20 Arms 4P Bonus: Now casts a total of 3 (down from 6) Mortal Strikes during Bladestorm and a total of 2 (down from 4) Mortal Strikes during Ravager.     (via)